reklama

Nástrahy doby elektronickej - povedz mi to Ty!

Nie som vôbec fanúšik omáčok pri rozhovore. Mám rád, keď sa ide rýchlo k veci. Dotýka sa ma, keď človek hovorí sám za seba, zo seba. Milujem hudbu, kde je toto cítiť, nie milióntu kópiu z milióntej kópie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Stáva sa vám, že niekto pošle link a nič k tomu? Video, článok, ... . Mne už pomaly nie, lebo som si žiadal radšej slovo o sebe, alebo aspoň doprovodné "toto je bomba, som z toho na kašu, určite si to pozri". Nečakám kvetnatú vravu a prerývaný rým. Stačí mi, že z toho cítiť danú osobu.

Dobre, mohol by som si domyslieť "asi je to pre neho dôležité". Ale v dobe miliárd linkov to, nestíham klikať, počúvať, čítať.

Je to jednoduché, "kopírovať", "prilepiť", "zdieľať". Nie ako kedysi, keď sme si cédéčka museli doniesť v piatok do mesta a podať z ruky do ruky. Vynaložiť nejaké úsilie. Už ten čin mal hodnotu. Vzťah, kontakt s človekom. Chýba mi to.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomínate na to ešte? Tomu hovorím zdieľanie!

Doba listová ma príliš nezasiahla, ale pamätám si na to. Listy z vojny frajerke. Pocit ochladnutia v nich - zrovna teraz sa mi vynoril. Tak aspoň mail sa dá použiť na to, aby si človek sadol a trochu dlhšiu dobu zoraďoval svoje myšlienky, zážitky, pocity. Pre niekoho, pre seba. Poslať ho jednoduchým "klik" tiež nenúti k tomu urobiť to poriadne. Keď už.

A písať rukou? Aký to má zmysel? Žiadny pre striktne ekonomicky zmýšľajúceho človeka. (Aj mne sa to stáva.) Pohyb ruky, ladnosť, zhmotnenie myšlienok na papieri, zoradenie, vyjadrenie. Písanie k človeku patrí, ako k nemu patrí spev, tanec a iné prejavenie iracionálneho (v dobrom zmysle slova) života v nás. Stretnutie s magickým, nedeterminovaným nevednom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jasné, že má táto technika nejaké výhody. No zároveň sa nám strácajú dôležité momenty. Aspoň mne sa vytratili.

Tak čo, pošlete tento nostalgiou zaváňajúci článok ďalej spôsobom "ctrl-c / ctrl-v"?

Peter Fabian

Peter Fabian

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Memento mori.Uvedomenie si smrti nás môže naučiť naozaj žiť a život hlboko vnímať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu